Search This Blog

Saturday, January 22, 2011

6 Lokasi Perkahwinan Yang Romantik



  • Tepi pantai. Pilih tempat-tempat peranginan  tepi pantai yang terkenal di negara kita untuk anda adakan majlis perkahwinan. Memang hebat perkahwinan anda yang disaksikan oleh hamparan lautan luas sambil ditemani deruan angin laut dan ombak.
  • Taman rama-rama atau taman bunga. Di sini juga tidak kurang menariknya. Anda boleh kenakan perkahwinan bertemakan taman atau Inggeris. Suasana perkahwinan anda akan menjadi lebih tenang sambil ditemani bunyi kicauan burung serta keindahan bunga yang berwarna-warni.
  • Di tepi sawah padi. Bagi pasangan yang tinggal kampung di kawasan Utara Tanahair, pasti ini bukanlah menjadi pilihan utama. Tapi, jika anda memang inginkan kelainan, apa salah mencuba.
  • Kawasan ari terjun. Kawasan ini merupakan diantara kawasan lokasi perkahwinan yang terindah. Pastikan terdapat kemudahan asas seperti tandas, surau dan pondok berehat berdekatan lokasi perkahwinan anda itu bagi memudahkan tetamu jemputan majlis resepsi anda.
  • Atas bumbung bangunan tinggi. Anda juga boleh jadikan ini sebagai lokasi perkahwinan anda. Cuma sebelum majlis anda berlangsung, aspek keselematan haruslah dititik beratkan. Mohon bantuan pihak pentadbir bangunan tersebut untuk berbincang lebih lanjut. Anda boleh juga mohon bantuan anggota RELA.
  • Taman tema air. Tidak salah juga untuk anda mencuba lokasi ini. Pilih sudut dalam taman tema tersebut yang sedikit tenang jauh daripada orang ramai.

No comments:

Post a Comment