Search This Blog

Friday, December 17, 2010

Melihat Peribadi Wanita Dari Cara Berjalan


1. Bila berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah : 
Golongan wanita yang jalannya berjenket, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, bila berbohong, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Walhal, wangnya itu masih banyak kegunaannya yang lebih berfaedah. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan lelaki.

2. Bila berjalan, sering menoleh ke kanan dan kiri :
Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri, dan merugikan temannya, namun, banyak lelaki yang berusaha untuk menakluki hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur atau dibawa berbincang.

3. Bila berjalan suka menunduk :
Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbicara dengan orang-orang yang dekat dengannya dan dapat dipercaya untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berhasil menawan hatinya, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.
4. Bila berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatakannya, jika anda tidak mahu mendengar dia bicara panjang lebar. Walau pendiriannya teguh, tapi selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu bercakap dengan orang yang berpengetahuan luas.

5. Bila berjalan badan nampak tegak. 
Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampuri orang lain. Gaya bicaranya serius, menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, ia bertanggung jawab terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantisnya.

6. Bila berjalan sambil tersengeh-sengeh macam kerang busuk, senyum sendiri tanpa sebarang alasan yang jelas :
Ini wanita gila, agak kurang waras jangan didekati. Jangan sesekali mencari pasal dengan wanita yang sebegini.


7. Kalau ada wanita yang berjalan melompat-lompat : 
Jangan tunggu lagi, bacalah apa yang patut. Mungkin spesis ini memerlukan bantuan anda untuk menlonggarkan kain yang dipakainya.

No comments:

Post a Comment